Skip to content →

Pula: Održan treći susret Treninga za mentore/ice programa PRiKAZ

U sklopu PYLE projekta, Volonterski centar Istra započeo je treći modul Treninga za mentore/ice programa PRiKAZ, 26. i 27.01.2019. u Puli.

Podsjećamo, prvi susret je bio 24. i 25. studenog (kako nam je bilo, čitajte ovdje), a drugi susret 15. i 16. prosinca 2018. (više čitajte ovdje).

Uz dvije voditeljice, treningu je prisustvovalo 11 sudionika/ca.

Međutim, oni nisu samo “prisustvovali”! Zapravo, sudionici/ce treninga su u sve većoj mjeri su-kreatori/ce sadržaja treninga, a u edukaciju su uključeni aktivno i kontinuirano, čak i između susreta. Između drugog i trećeg susreta, sudionici/ce su formirali parove ili grupe, ovisno o vlastitim interesima, u kojima su pripremali plan dosezanja do određene skupine mladih nezaposlenih. Dvije grupe su se usmjerile na mlade iz alternativne skrbi, jedna grupa na mlade iz NEET skupine, jedna na mlade iz ruralnih sredina te jedna na mlade nezaposlene volontere/ke. Zanimljivo je bilo raspravljati ne samo o sadržaju plana i samim idejama, već i o grupnom procesu, kanalima komunikacije i timskom radu do kojeg je došlo prilikom obavljanja zadatka.

Osim predstavljanja i raspravljanja o planovima dosezanja do određenih skupina nezaposlenih mladih, na treningu se obrađivala i demonstrirala metoda osobno usmjerenog planiranja, kojeg su vodile dvije sudionice treninga.

Osim te vrlo konkretne i primjenjive metode, na ovom susretu se obrađivala tema mentorstva, mentorskog programa te mogućih rizika, a sudionici/ce su u grupnom načinu rada, kroz raspravu i razgovor, dolazili do ideja i rješenja kako spriječiti pojavu tih rizika, ali i kako na njih reagirati ako do njih dođe.

Još jedna tema koja je proizašla iz interesa sudionika jesu kanali traženja posla, koju je predstavila jedna sudionica te dala vrlo konkretne savjete budućim mentorima/cama koji će im pomoći u radu s nezaposlenim mladima. Osim toga, druga sudionica je obradila temu samozapošljavanja i oblika samozapošljavanja, o kojima budući mentori/ce svakako trebaju razmišljati kao o mogućnostima zapošljavanja za mlade.

Na ovom susretu, sudionici/ce su imali priliku kroz igranje uloga simulirati jedan mentorski sastanak, na način da je jedan sudionik/ca igrao ulogu mlade nezaposlene osobe iz određene podskupine (npr. iz alternativne skrbi, ruralnih sredina itd.) s manjkom samopouzdanja, inicijativnosti i sl.,  drugi sudionik/ca je igrao ulogu mentora/ce, dok  je treća osoba u grupi bila promatrač uz bilježenje te naknadno davanje povratne informacije mentoru/ici. Sudionici/ce su na ovu aktivnost izrazito pozitivno reagirali i dobili vrlo korisne povratne informacije od promatrača.

Aktivnost koja je iznimno zainteresirala sudionike/ce treninga i dala im energiju jest aktivnost na terenu u malim grupama, čiji je cilj bio jačanje timskog duha, stvaranje kohezije između članova/ica, izlazak iz uobičajene zone ugode, ali i promišljanje o ovakvim aktivnostima za grupni rad s nezaposlenim mladima, ali i mogućim rizicima određenih (sličnih) aktivnosti. Naime, svaka grupica imala drugačiji zadatak, od kojih je svaki trebao biti izvršen u gradu, među prolaznicima/cama: (1) početni predmet niske vrijednosti razmijeniti s prolaznicima te se vratiti s predmetom što veće vrijednosti, (2) pronaći prolaznika/cu što različitiju od sebe (po prvom dojmu), zamoliti ju za dozvolu pa se i fotografirati s njom te (3) uzeti komad špage, zavezati ju za neki dio tijela, zamisliti neku želju ostvarivu u narednih sat vremena, nakon čega onda grupa zajedno zavezanih špagica treba ispuniti želju svakog člana. Izazovno, zar ne? 🙂

Što se više susreta niže, to su sudionici/ce više zainteresirani za rad s nezaposlenim mladima, ali i međusobno umrežavanja, što smatramo vrlo uspješnim! Ovaj susret je bio poseban iz razloga što su prvi put dio sadržaja vodile neke sudionice, a osim toga, i dalje se nastavlja vođenje aktivnosti zagrijavanja i podizanja energije od strane samih sudionika/ca. 🙂

Što drugo, nego svakako se veselimo idućem susretu, 16. i 17. veljače 2019. 🙂

Published in PYLE NEWS